Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

"Du bryr dig väl förfan inte om hur det är?"

Av POOS - 23 februari 2009 19:53


Förstår han ens själv hur ont det gör att få höra att man inte bryr sig om hur det är med sin egen mamma?

Han säger att jag skiter i hur hon mår.

Han säger det med äcklande blickar och hat.

Han hatar mig och det vet jag. Vet du en sak? Just nu är det jävligt ömsesidigt just nu.

Åt helvete med dig.


Jag orkar inte vara hemma.

Jag orkar inte se allt som påminner om henne och sköta på dig.

Det är därför jag försöker vara borta så mycket jag på nå vis kan.

Att leva med vetskapen om att mamma ska försvinna är inte lätt.


Det är väl förfan du som är pappan i familjen, eller hur?

Om det är NÅGON som brytt sig om henne är det JAG!

Det är JAG som har hjälpt henne hemma och städat, det är JAG som sett till att det funnits mat på bordet när du kommit hem från jobbet och det är JAG som hållt om henne när hon haft dödsångest.

   Det är JAG som funnits där för henne, precis som HON funnits för mig.
Jag älskar henne över allt annat så du ska fan inte komma här och säga att JAG är den som inte bryr mig. För det gör jag. Mer än du någonsin kommer förstå.

JAG har brytt mig i tolv år. Dudå? Du kommer in nu på slutspurten och leker farsa åt din dotter på tio år som inte ens känner dig.


Hur kan människor tro att jag är så förbannat stark?
Först förlorade jag en av de människor som betytt oerhört mycket för mig och nu är mamma döende.

Det går inte längre. All styrka jag haft under senaste tiden är som bortblåst. Jag vill bara bort. Jag vill åka nägonstans där jag känner mig trygg och där jag får tänka på annat. Bara vara Josse.


POOS.


 
 
Ingen bild

Adolf

24 februari 2009 10:57

:( jag blir orolig , hoppas åsa blir bättre för hon är världens bästa. Dina mamma vet nog om hur mycket hon betyder för dig.
Och du, jag finns här när som helst, hur som helst och mitt hem och min familj är du alltid välkommen till kom ihåg de. Vi älskar dig

 
Ingen bild

Maja

24 februari 2009 12:45

Josse du vet att du kan ringa när du vill och jag lovar att ställa upp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av POOS - 27 mars 2010 20:19

Nu är det slut med bloggande - även i den här bloggen. Jag har införskaffat mig en riktig dagbok där jag kan skriva precis VAD SOM HELST utan att såra andra. Eller skriva för att få ur all ångest. Vill inte att alla ska behöva tycka synd om mig. Fö...

Av POOS - 19 mars 2010 11:08

K a o s . Så jävla mycket kaos.   Å n g e s t . Så jävla mycket ångest.   S j ä l v h a t . Så jävla mycket självhat.     ...

Av POOS - 17 mars 2010 17:01

Bio tillsammans med min Pys ikväll är det som är bokat. Jag tror att filmen kommer vara riktigt, riktigt bra. Ska bli skönt att göra någonting med honom. Bara han och jag. Gjorde mina första köttbullar någonsin idag. Var tydligen okej trots att...

Av POOS - 16 mars 2010 12:23

Sådär, då är det bestämt att det blir söndag- fredag. Beställt biljetter och pratat med Pysen. Trotsallt så jobbar han hela veckorna ialla fall så det blir inte så mycket tid som försvinner. LuLu blev ialla fall riktigt glad. Jag har pratat med b...

Av POOS - 15 mars 2010 18:23

Då var det bestämt att det bär av till Dalarna på söndag :DJag vet precis vilken separationsångest jag kommer ha, för den här gången är det ju inte 1½ dag som när jag var tillS Stockholm, utan kanske 5-6 dagar. Jag kommer längta ihjäl mig :(  M...

Ovido - Quiz & Flashcards