Alla inlägg under februari 2009

Av POOS - 26 februari 2009 19:02


Imorgon förvinner jag från Dalarna ett tag.

Jag ska åka till världens bästa pojke och vara där ett tag.

Vet inte hur länge och det är skönt att inte ha någon speciell dag.

Är nervös men såklart också förväntansfull.

Jag är mest nervös inför alla människor och sånt, men just i detta fall VET jag att jag kommer klara mig.. Jag ska ju till min Pys :*


Bussen går hemifrån 06.55 och sedan byte till tåg mot Borlänge.

08.10 går min buss från Borlänge mot Helsingborg, och 18.25 kommer jag vara den lyckligaste människan på denna jord.


Min familj tror att jag är hos pappa ett tag.

Det kan dom allt fortsätta med, för annars blir det väl ett jävla liv..

Ring om det är någonting. Jag svarar om jag vill/orkar eller har tid ;)


"Sweet little girl, I wanna be your boyfriend"

<3


POOS.




Av POOS - 24 februari 2009 10:27


- 10.8 kilo.

Kan ni ens förstå känslan att jag gått ner nästan allt jag gick upp när jag mådde som värst? När jag tröståt och kräktes? När jag käkade p-piller och bara ville försvinna.

Nu har jag en bit kvar på min långa väg, men jag ska inte ge upp.


Jag tror att någon där uppe sett hur mitt liv vart kaos på senaste.  Någon där uppe har lagt till någonting i mitt liv som kan väga upp det tunga som jag bär på.

Tack sådana fall, för det var precis vad jag behövde.


"Du kommer hit och sen drar vi så långt bort vi kan."

Pojken med de vackra ögonen som snabbt fått en plats här inne.

Tack för att du ringde igår :)


POOS.


Av POOS - 23 februari 2009 19:53


Förstår han ens själv hur ont det gör att få höra att man inte bryr sig om hur det är med sin egen mamma?

Han säger att jag skiter i hur hon mår.

Han säger det med äcklande blickar och hat.

Han hatar mig och det vet jag. Vet du en sak? Just nu är det jävligt ömsesidigt just nu.

Åt helvete med dig.


Jag orkar inte vara hemma.

Jag orkar inte se allt som påminner om henne och sköta på dig.

Det är därför jag försöker vara borta så mycket jag på nå vis kan.

Att leva med vetskapen om att mamma ska försvinna är inte lätt.


Det är väl förfan du som är pappan i familjen, eller hur?

Om det är NÅGON som brytt sig om henne är det JAG!

Det är JAG som har hjälpt henne hemma och städat, det är JAG som sett till att det funnits mat på bordet när du kommit hem från jobbet och det är JAG som hållt om henne när hon haft dödsångest.

   Det är JAG som funnits där för henne, precis som HON funnits för mig.
Jag älskar henne över allt annat så du ska fan inte komma här och säga att JAG är den som inte bryr mig. För det gör jag. Mer än du någonsin kommer förstå.

JAG har brytt mig i tolv år. Dudå? Du kommer in nu på slutspurten och leker farsa åt din dotter på tio år som inte ens känner dig.


Hur kan människor tro att jag är så förbannat stark?
Först förlorade jag en av de människor som betytt oerhört mycket för mig och nu är mamma döende.

Det går inte längre. All styrka jag haft under senaste tiden är som bortblåst. Jag vill bara bort. Jag vill åka nägonstans där jag känner mig trygg och där jag får tänka på annat. Bara vara Josse.


POOS.


Av POOS - 23 februari 2009 15:17


Nu sitter jag hemma hos Kutti och Fricksson.

Jag är seg som fan efter helgens aktiviteter, men det är synd att klaga ;>


I fredags åkte jag med tåget upp till Mora från Borlänge.

Det var knökfullt med folk eftersom alla skulle upp för att åka Wasaloppet.

Det satt två fransmän och snackade skit om en kärring med stor röv, så lite skratt fick man allt. Drack lite ochdrog vidare till Jimmy G som hade fest.

När ska karlar förstå att jag inte vill ha deras könsorgan trycka upp i ansiktet?

"Hej och välkommen till Mora" - Kutt


I lördags var vi först på förfest hemma hos en snubbe och sen drog vi ner på Raggarklubben. Jag ville helst av allt träffa Pysen men eftersom Mora är som det är så kunde ingen av oss ta oss till varandra. Det sög som bara FAN.

Fick två gamlingar efter mig också, och med gamla menar jag GAMLA.

De skulle kunna vart mina farsor. Hmm, lovely.

"Du är vacker, men du skulle vara vackrare om du tog ut de där skrotet ur ansiktet och tog tillbaka din gamla hårfärg, för jag ser allt att du är blond egentligen". "Jag är lyckligt gift och har fyra barn"

(hah, behöver jag ens säga mer?)

Drog hem vid fem snåret.


I söndags blev jag väckt av att Fredrik som kom hem vid tio tiden.

Han stoppade sina blöta fingrar i mina öron och tyckte att jag skulle häva mig upp ur soffan, för jag "nu har du sovit klart Josse"

Jotack, god morgon på dig också Fricksson. HAHA..

Gick ner till Donken för att ÄNTLIGEN få träffa Pysis.

Grabben är helt jävla.. wow.
Jag ska försöka släpa mig ner till Skåneland så fort som jag bara kan!
"Man lever bara en gång" - Kutti


Nu ska vi snart försöka få oss lite mat, sen ska jag försöka ta mig hem idag också. Även om de säger att det är kul att jag är hit så tror jag de behöver prata ut om hur de ska ha det, utan någon annan med.

Hoppas det löser sig, sötnosar.


POOS.


Av POOS - 20 februari 2009 19:14


Så sitter man i Mora och dricker cider igen då.

Det är guld värt att bara höra min kuttis skratt, det får mig att må bättre <3

Ikväll blir det ganska lungt. Lyssna på Cash och umgås.

Imorgon blir det nog ut, för då ska jag träffa Pysen ;D


Hoppas att ni får en jättetrevlig kväll sötnosar.


POOS.

Av POOS - 19 februari 2009 00:29


Tänk dig att drunkna i sig själv.

Känna hur vattnet fylls i dina lungor och känna hur paniken sprider sig i kroppen.

Veta att man är borta från denna jord om några få sekunder och att man inte får se sina barn och barnbarn växa upp.

De sista andetagen och hoppet är det sista som lämnar dig.


Hjälp henne innan det är försent, förfan.


POOS.


Av POOS - 18 februari 2009 23:52


Jag klarade inte av att se dig där, liggandes på en brits i kläder som luktar sjukhus.

Du är besviken för att jag inte var med och hälsade på idag.

Förlåt älskade, men jag kunde inte. Se alla gamla, sjuka människor som saknar ben och veta att det kan vara din tur snart.

Jag vill inte se dig där, för du borde inte vara där. Du borde hemma.

Du borde vara frisk. Vi ska ju till England, eller hur?


Jag vill att allt ska vara som när jag var liten.

Innan du vart blind och innan din sjukdom började äta upp dig.

Ingen dödsångest, inga mediciner, inga dialysapparater.

När jag smorde dina fötter så du somnade, när vi bakade bullar och tittade på "Selma & Johanna". Kommer du ihåg?

Du är allt. Min hjälte, min räddare, min förebild.

Du har alltid funnits för mig och nu är det min tur att finnas för dig.

Vi är starka, starka tillsammans.


J a g  ä l s k a r  d i g  ö v e r  a l l t   a n n a t   p å  d e n n a  j o r d  <3


POOS.


Av POOS - 18 februari 2009 11:42


ångest ångest ångest ångest ångest.

kan ingen bara pausa mitt liv, jag hinner inte med.

allt som ska göras samlas på hög och jag vill bara kräkas.

jag vill hinna leva, men högen blir bara högre och högre.

magen gör ont och jag bara gråter.


jag får skylla mig själv.

allt är mitt fel och det är faktiskt bara jag som kan ändra på det, men just nu orkar jag inte. det har hänt alldeles för mycket det senaste för att jag ska kunna hålla mig nere på jorden. jag vill bara ligga i sängen tills alla mina problem är lösta.

tankarna susar iväg och jag får panik. gråter. skriker.

hjälp?

jag behöver en person just nu att prata med, men hon är inte här.

kom hem, jag behöver dig som mest nu <3


POOS.



Ovido - Quiz & Flashcards