Alla inlägg den 4 maj 2009

Av POOS - 4 maj 2009 18:56


Ögonen kliar, halsen svider och magen gör ont.

Jag börjar tro att jag känner av pollen vilket i sådana fall kommer vara ännu en i mängden som jag börjat reagera på så här på "äldre dar".

Jag trodde att det räckte med det som jag reagerar på nu, men sådant är tydligen inte fallet. Funderar starkt på att göra ett allergi-test en gång för alla.Det jag känner av är: äpple, vindruvor, apelsin, mandarin, kiwi, mjölk, fil, smör, grädde, ost, ketchup, tomater. (som jag kan komma på nu såhär på rak arm.) Tungan sväller, halsen svider och magen krampar. Kul? Knappast.

Undrar just om man helt plötsligt kan börja utveckla massor av olika allergier. Att det kan komma vid en viss ålder? Laktos-delen har ju kommit nu det senaste året. Ska släpa mig iväg till skolsköterskan imorgon och fråga.


POOS.



Ovido - Quiz & Flashcards